Friday, February 25, 2011

~ Acar Timun Mentah...

Sheery Dream Cakes | 11:42 PM |

Assalamualaikum dan Salam sejahtera...

Untuk entri hari ini diana ingin kongsikan resipi yang mudah dan sedap.. Ramai yang sudah tahu menyediakannya kan.. Tapi apa-apa pun.. Diana kongsikan juga di sini untuk rujukan Diana di masa depan ya...


ACAR TIMUN MENTAH


Bahan-Bahan
  • 250 gm timun jepun yang telah dihiris nipis
  • 1 tin nenas kiub 
  • 1/2 biji cili merah _ dihiris halus
  • 1/4 biji bawang besar _ dihiris halus
  • 1 biji bawang merah _ dihiris halus
  • 2 tbsp air nenas dalam tin
  • 2 tbsp cuka
  • 2 biji cili padi _ dicincang
  • Air gula secukupnya
  • Garam secukup rasa 
Cara-Cara
  1. Masukkan kesemua bahan ke dalam mangkuk besar. Gaulkan sehingga rata.
  2. Hidang.
** Diana suka simpan acar timun mentah ini di dalam peti sejuk terlebih dahulu sebelum dihidang. 


5 comments:

kzai said... Reply

salam ziarah Diana..terliur tgk resepi kt sini..senang2 jemput lah singgah lah kt dapur akak...akak follow ye..

Sharifah Nadzarah said... Reply

as salam...acar ni klu mkan dgn nasi dagang pon sedap hehehe...salam perkenalan dan sudi2lah fllow sy ye

Diana @ Melley Mey said... Reply

kzai ~ wsalam kzai.. terima kasih sudi singgah kat blog diana... yer2 sememangnye singgah kat dapur kzai... :)

sharifah ~ wsalam sharifah.. a'aa nasi dagang .. best tu nasi dagang.. hehehe.. ok n terima kasih sudi follow blog diana... :)

NoorMasri said... Reply

salam kenal....sukanya akak tengok gambar masakan kat sini...cantik sgt !

Diana @ Melley Mey said... Reply

salam kenal gak akak... terima kasih sudi singgah kat blog dian yer akak... ^_^